ÚKOLY PRO 1. TŘÍDU

přehled úkolů na dobu mimořádné události uzavření školy

třídní učitelka Mgr. Dagmar Myšáková

Všem vám přejeme veselé Velikonoce a pevné zdraví.

 

 

 

(aktualizace 3.4.2020)

ČESKÝ JAZYK A MATEMATIKA

PRVOUKA

 


(aktualizace 30.3.2020)

Dobrý den, rodiče prvňáčků, prosím ozvěte se všichni na můj mail - mysakova@zskasejovice.cz, abych na vás měla kontakt. Na někoho už mám, ale ne na všechny. Pokud nechcete nic psát, stačí jen mail s vaším jménem. Dále prosím připravte dětem na příští týden vyfouknuté vajíčko. Všem DĚKUJI !!!   D.Myšáková

PRVOUKA

 


(aktualizace 26.3.2020)

ČJ - text ke stažení zde

M - text ke stažení zde

 

 


(aktualizace 23.3.2020)

celý text ke stažení zde

Dobrý den, už jste napsali svým dětem do sešitů hodně jedniček? Vím, že jsou šikovné a určitě si je zaslouží.

Dnes vám posílám úkoly  na týden 23. - 27. 3. z prvouky, budou to zase 2 stránky.

STRANA 47 - PŘÍRODA NA JAŘE

  • Podle obrázku si povězte, jaká je jarní příroda (tráva je zelená, slunce víc hřeje, pracuje se na poli...).
  • Pojmenujte jarní květiny a doplňte chybějící písmena, děti vykreslí pampelišku a do prázdných rámečků nalepí správné názvy částí rostliny. (Ustřihnou se v okraji stránky.) Pak už si jen přečtou věty s obrázky.
  • Pokud chcete trénovat jejich paměť, mohou zavřít sešít a říkat zpaměti, co bylo na obrázcích.
  • Už jste jistě zjistili, že v dolním okraji stránky jsou úkoly, pokud hledáte jarní básničku, hodí se ze Slabikáře na str. 96  Co je to?

 

STRANA 48 - U BABIČKY NA ZAHRADĚ

  • Řekněte si, co se na jaře na zahradě dělá, a obrázky očíslujte ve správném pořadí.
  • Pojmenujte nářadí a povězte si, na jakou práci se používá, pak stejnou barvou označte dvojice, které k sobě patří.
  • Poslední je říci si, co sejeme (semena) a co sázíme (sazenice), a doplnit chybějící písmena do názvů zeleniny.

Děkuji všem za spolupráci. Vím, že s prvňáčky je jiná práce než s většími dětmi. Zdraví vás Dagmar Myšáková

 


(aktualizace 20.3.2020)

celý text ke stažení zde

Dobrý den, dnes se budu věnovat matematice, úkoly budou zase na delší dobu, tedy do konce příštího týdne (27.3.)

STRAN 30

  • 1., 2. příklad - do rámečků se napíší čísla (za sebou), která splňují nerovnost
  • 3. příklad -  ke každému číslu připočtěte 4 a napište pod něj
  • 4. příklad - vyplňte tabulky na sčítání a odčítání
  • 30 - 5. příklad - nepočítejte do matematiky, ale přepište a spočítejte v malém (modrém) sešitě. Buďte trpěliví, bude to trvat dlouho, děti si mohou přeložit str. na polovinu, napřed se opíše 1. a 2. sloupek, pak se vynechá řádka a opíše 3. a 4. sloupek. Děti se učí nejen numerickému počítání, ale i pozornosti při přepisování a správné úpravě.
  • Kam patří písmeno M, děti určitě ví.

STRANA 31

  • Hra na obchod (mrzí mě, že vystříhané papírové peníze jsou ve škole a nemáte je doma). Děti si sami vyberou co nakoupit, aby součet dvou nebo tří čísel byl 10.
  • Kolik se při nákupu vrací na 10 Kč.
  • Jaké mince vybrat na placení.
  • V posledním příkladu: Součet jakých dvou čísel je 10 (Tohle trénujte častěji, budeme to potřebovat při počítání s přechodem přes 10, díky)

STRANA 32

  • Začíná se opět přepisováním do malého sešitu.
  • Další příklady zvládnete bez vysvětlování. Pokud si nevíte rady se znázorněním, přeskočte ho, k písmenu V (výpočet) stačí napsat a vypočítat příklad a do odpovědi doplnit výsledek.

STRANA 33

  • Porovnávají se čísla, o kolik je jedno větší než druhé.
  • 4. příklad - kdo si nepamatuje, podívá se zpět  na str. 4 nebo14
  • Pyramidu a trychtýř děti také zvládnou. Do vláčku si napíší Ě.

STRANA 34 A 35

  • Je jen numerické počítání a opakování kreslení cesty.

STRANA 36

  • Dětem přečtěte slovní úlohy, výsledek se vyplní do tabulky. Místo tečky si vymyslete zadání sami.
  • Obrázek se maluje podle výsledků.
  • 6. příklad - Vajíčka na pomlázce mají součet 9 a v košíku 10.


Dále máte doma folii na procvičování počítání do 10, vygumujte, co je na folii napsáno od minule, a spočítejte nové příklady na folii (ne na papír).

Pokud budete potřebovat s čímkoliv poradit, napište mi bez obav, zatím se nikdo neozval, tak nevím, jak se vám pracuje.

Na shledanou :) Myšáková


 

 
(aktualizace 19.3.2020)
 
 
Dobrý den, dnes se budu podrobněji věnovat Českému jazyku. Jistě už všichni máte splněné úkoly, které si původně děti přinesly, a možná se někdo pustil dále. Proto i já budu pokračovat. Co nejpodrobněji, nepodceňuji Vás, ale možná někde pracuje s dítětem starší sourozenec. 
  • V písance prosím dodržujte předepsaný tvar, ukažte dítěti správný tah i spojení s ostatními písmeny.
  • Při přepisování tiskacího textu napište na řádku, kolikrát se celé slovo vejde, v 1. třídě ještě slova nerozdělujeme.
  • Na prázdnou linku dole na stránce docvičte to, co dělalo největší problém.
  • Písmeno se napřed procvičí ve velké zelené písance (kterou už máte) a pak se píše do malé (žluté a později oranžové). Tento týden napište K, ve velké písance (VP) str. 14 a v malé (MP) str. 28, 29.
  • Příští týden (23. - 27.3.) napište S, VP str. 6 a MP str. 30, 31, 32 a U, VP str. 10 a MP str. 1 (oranžová).
  • Tento týden: do sešitu na opisování a přepisování opište ze str. 33 ve Slabikáři poslední 3 řádky tak, aby děti měly v sešitě řádky 4:
  1. na 1.ř. Adam Veselý
  2. na 2.ř. to je můj táta
  3. na 3.ř. Táta, ten mi napoví
  4. na 4.ř. kávovar je kovový
  • Nuťte děti, aby psací písmo příliš neroztahovaly a našly si po sobě chyby: chybějící čárky, tečky, písmena, jejich velikost atd. 
Teď se pustíme do čtení.
  • Novým písmenem je Ř (Slabikář 89), ukažte dítěti všechny 4 tvary písmene.
  • Dítě vymyslí, jaká slova na tohle písmeno začínají, zkusí si napsat velké tiskací písmeno a najde Ř, ř v jakémkoli textu.
  • Teď jsou na řadě slabiky: ŘA, ŘE, ŘI, ŘO, ŘU, malé: řa, ře, ři, řo, řu a pak dlouhé: řá, řé, ří, řó, řů.
  • Pak se procvičí slova ve Slabikáři na str. 63 (některá musíte dětem vysvětlit) a teprve pak se čtou články ze Slabikáře str. 89 - 96.
  • Na str.96 jsou říkanky, některou se může dítě naučit zpaměti.
  • Kdo čte nějakou jinou knihu, ať ve čtení pokračuje. Povídejte si o tom, co jste přečetli, ať dítě textu rozumí.

Všem děkuji:-) a přeji pevné zdraví!!!  Myšáková


 

(aktualizace 18.3.2020)

Dobrý den, chci poděkovat všem, kdo si vyzvedli nebo pomohli doručit dětem sešity. Vypracované úkoly nenoste zpět do školy, věřím, že je zvládnete dobře. Pokud dítě pracovalo samo, je to tedy jeho práce a vaše byla jen rada, klidně připište 1, i radost z práce je důležitá.
 
Dnes se budu věnovat Prvouce, kterou máte nově u sebe. Za týden většinou uděláme 2 kapitoly (stránky).Z minulého týdne je to str. 61 OPAKOVÁNÍ 
  1. Děti dokreslí ručičky do připravených hodin.
  2. Doplní se číslice do vět. (Děti ještě neumí číst ch, jinak je to procvičení i čtení.)
  3. Měsíc dopište velkými tiskacími písmeny (kdo zvládne může psát malá psací).
  4. Spojí se obrázek s ročním obdobím.
Ještě prosím s dětmi zopakujte všechny měsíce v roce a který měsíc patří do jakého ročního období.
 
Na tento týden (16.3 - 20.3.) se vraťte v učebnici na str. 44 - 45 NA JAŘE a popovídejte si o tom, že v březnu začíná jaro. Projděte květiny - názvy (dole na stránce). Děti mohou některou nakreslit na papír (bude to i úkol na VV, nejlépe se dělá tulipán). Popovídejte si o domácích zvířatech, pojmenujte členy zvířecí rodiny (samec, samice, mládě), jejich potravě a užitku, pro který je lidé chovají. Dalším úkolem na tento týden je str. 46 JARO JE TADY. Do názvů měsíců se doplní písmena a ve sklenici se vykreslí co patří k jaru. Pojmenujte podle obrázků jarní počasí a vyberte oblečení, vhodné na jaro, to vykreslete. Myslím teď klasické jaro, ne počasí, které si s námi hraje a chvíli to vypadá na léto a pak zas úplně jinak.
 
Přeji všem, ať jste úspěšní. Pokud budete potřebovat radu, pište na  adresu: mysakova@zskasejovice.cz 

 


(aktualizace 16.3.2020)

Rodiče prvňáčků, obracím se na Vás s žádostí o pomoc při výuce dětí. Protože je vyhlášen stav nouze na 30 dnů, bude doba nepřítomnosti dětí ve škole delší, než jsem původně myslela. V 1. třídě pracujeme do pracovních sešitů, proto Vás prosím, vyzvedněte si v nejbližší době ve škole pro děti další sešity. Jistě jste mezi sebou v kontaktu, takže stačí, když se domluvíte a přijde do školy ten, kdo může, a ostatním pak sešity předá. Vím, že s dětmi pracujete pravidelně, to jsem poznala z našeho kontaktu, proto věřím, že tuto zvláštní situaci zvládneme a děkuji Vám. Dále se na Vás budu obracet touto cestou. Všem přeji pevné zdraví!!! Dagmar Myšáková

konzultační hodiny:

  • PONDĚLÍ, STŘEDA, PÁTEK 8.00 - 13.00
  • ÚTERÝ, ČTVRTEK 8.00 - 15.00

 

- první úkoly dostali žáci již v úterý 10.3.2020

      

Publikováno: 06.04.2020

Aktualizováno: 06.04.2020