ÚKOLY PRO 1. TŘÍDU
přehled úkolů na dobu mimořádné události uzavření školy
třídní učitelka Mgr. Dagmar Myšáková
(aktualizace 15.6.2020)
ČESKÝ JAZYK, MATEMATIKA, PRVOUKA
(aktualizace 8.6.2020)
ČESKÝ JAZYK, MATEMATIKA, PRVOUKA
(aktualizace 1.6.2020)
ČESKÝ JAZYK, MATEMATIKA, PRVOUKA
(aktualizace 25.5.2020)
ČESKÝ JAZYK, MATEMATIKA, PRVOUKA
(aktualizace 18.5.2020)
ČESKÝ JAZYK, MATEMATIKA, PRVOUKA
diplom pro čtenáře - barevný - černobílý
(aktualizace 11.5.2020)
MATEMATIKA, ČESKÝ JAZYK, PRVOUKA
(aktualizace 4.5.2020)
MATEMATIKA, ČESKÝ JAZYK, PRVOUKA
(aktualizace 27.4.2020)
MATEMATIKA, ČESKÝ JAZYK, PRVOUKA
(aktualizace 20.4.2020)
MATEMATIKA, ČESKÝ JAZYK, PRVOUKA
(aktualizace 14.4.2020)
(aktualizace 13.4.2020)
VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ - užijte si ještě jeden sváteční den a od zítra tu opět najdete úkoly na tento týden
Všem vám přejeme veselé Velikonoce a pevné zdraví.
(aktualizace 3.4.2020)
(aktualizace 30.3.2020)
Dobrý den, rodiče prvňáčků, prosím ozvěte se všichni na můj mail - mysakova@zskasejovice.cz, abych na vás měla kontakt. Na někoho už mám, ale ne na všechny. Pokud nechcete nic psát, stačí jen mail s vaším jménem. Dále prosím připravte dětem na příští týden vyfouknuté vajíčko. Všem DĚKUJI !!! D.Myšáková
(aktualizace 26.3.2020)
(aktualizace 23.3.2020)
Dobrý den, už jste napsali svým dětem do sešitů hodně jedniček? Vím, že jsou šikovné a určitě si je zaslouží.
Dnes vám posílám úkoly na týden 23. - 27. 3. z prvouky, budou to zase 2 stránky.
STRANA 47 - PŘÍRODA NA JAŘE
- Podle obrázku si povězte, jaká je jarní příroda (tráva je zelená, slunce víc hřeje, pracuje se na poli...).
- Pojmenujte jarní květiny a doplňte chybějící písmena, děti vykreslí pampelišku a do prázdných rámečků nalepí správné názvy částí rostliny. (Ustřihnou se v okraji stránky.) Pak už si jen přečtou věty s obrázky.
- Pokud chcete trénovat jejich paměť, mohou zavřít sešít a říkat zpaměti, co bylo na obrázcích.
- Už jste jistě zjistili, že v dolním okraji stránky jsou úkoly, pokud hledáte jarní básničku, hodí se ze Slabikáře na str. 96 Co je to?
STRANA 48 - U BABIČKY NA ZAHRADĚ
- Řekněte si, co se na jaře na zahradě dělá, a obrázky očíslujte ve správném pořadí.
- Pojmenujte nářadí a povězte si, na jakou práci se používá, pak stejnou barvou označte dvojice, které k sobě patří.
- Poslední je říci si, co sejeme (semena) a co sázíme (sazenice), a doplnit chybějící písmena do názvů zeleniny.
Děkuji všem za spolupráci. Vím, že s prvňáčky je jiná práce než s většími dětmi. Zdraví vás Dagmar Myšáková
(aktualizace 20.3.2020)
Dobrý den, dnes se budu věnovat matematice, úkoly budou zase na delší dobu, tedy do konce příštího týdne (27.3.)
STRAN 30
- 1., 2. příklad - do rámečků se napíší čísla (za sebou), která splňují nerovnost
- 3. příklad - ke každému číslu připočtěte 4 a napište pod něj
- 4. příklad - vyplňte tabulky na sčítání a odčítání
- 30 - 5. příklad - nepočítejte do matematiky, ale přepište a spočítejte v malém (modrém) sešitě. Buďte trpěliví, bude to trvat dlouho, děti si mohou přeložit str. na polovinu, napřed se opíše 1. a 2. sloupek, pak se vynechá řádka a opíše 3. a 4. sloupek. Děti se učí nejen numerickému počítání, ale i pozornosti při přepisování a správné úpravě.
- Kam patří písmeno M, děti určitě ví.
STRANA 31
- Hra na obchod (mrzí mě, že vystříhané papírové peníze jsou ve škole a nemáte je doma). Děti si sami vyberou co nakoupit, aby součet dvou nebo tří čísel byl 10.
- Kolik se při nákupu vrací na 10 Kč.
- Jaké mince vybrat na placení.
- V posledním příkladu: Součet jakých dvou čísel je 10 (Tohle trénujte častěji, budeme to potřebovat při počítání s přechodem přes 10, díky)
STRANA 32
- Začíná se opět přepisováním do malého sešitu.
- Další příklady zvládnete bez vysvětlování. Pokud si nevíte rady se znázorněním, přeskočte ho, k písmenu V (výpočet) stačí napsat a vypočítat příklad a do odpovědi doplnit výsledek.
STRANA 33
- Porovnávají se čísla, o kolik je jedno větší než druhé.
- 4. příklad - kdo si nepamatuje, podívá se zpět na str. 4 nebo14
- Pyramidu a trychtýř děti také zvládnou. Do vláčku si napíší Ě.
STRANA 34 A 35
- Je jen numerické počítání a opakování kreslení cesty.
STRANA 36
- Dětem přečtěte slovní úlohy, výsledek se vyplní do tabulky. Místo tečky si vymyslete zadání sami.
- Obrázek se maluje podle výsledků.
- 6. příklad - Vajíčka na pomlázce mají součet 9 a v košíku 10.
Dále máte doma folii na procvičování počítání do 10, vygumujte, co je na folii napsáno od minule, a spočítejte nové příklady na folii (ne na papír).
Pokud budete potřebovat s čímkoliv poradit, napište mi bez obav, zatím se nikdo neozval, tak nevím, jak se vám pracuje.
Na shledanou :) Myšáková
- V písance prosím dodržujte předepsaný tvar, ukažte dítěti správný tah i spojení s ostatními písmeny.
- Při přepisování tiskacího textu napište na řádku, kolikrát se celé slovo vejde, v 1. třídě ještě slova nerozdělujeme.
- Na prázdnou linku dole na stránce docvičte to, co dělalo největší problém.
- Písmeno se napřed procvičí ve velké zelené písance (kterou už máte) a pak se píše do malé (žluté a později oranžové). Tento týden napište K, ve velké písance (VP) str. 14 a v malé (MP) str. 28, 29.
- Příští týden (23. - 27.3.) napište S, VP str. 6 a MP str. 30, 31, 32 a U, VP str. 10 a MP str. 1 (oranžová).
- Tento týden: do sešitu na opisování a přepisování opište ze str. 33 ve Slabikáři poslední 3 řádky tak, aby děti měly v sešitě řádky 4:
- na 1.ř. Adam Veselý
- na 2.ř. to je můj táta
- na 3.ř. Táta, ten mi napoví
- na 4.ř. kávovar je kovový
- Nuťte děti, aby psací písmo příliš neroztahovaly a našly si po sobě chyby: chybějící čárky, tečky, písmena, jejich velikost atd.
- Novým písmenem je Ř (Slabikář 89), ukažte dítěti všechny 4 tvary písmene.
- Dítě vymyslí, jaká slova na tohle písmeno začínají, zkusí si napsat velké tiskací písmeno a najde Ř, ř v jakémkoli textu.
- Teď jsou na řadě slabiky: ŘA, ŘE, ŘI, ŘO, ŘU, malé: řa, ře, ři, řo, řu a pak dlouhé: řá, řé, ří, řó, řů.
- Pak se procvičí slova ve Slabikáři na str. 63 (některá musíte dětem vysvětlit) a teprve pak se čtou články ze Slabikáře str. 89 - 96.
- Na str.96 jsou říkanky, některou se může dítě naučit zpaměti.
- Kdo čte nějakou jinou knihu, ať ve čtení pokračuje. Povídejte si o tom, co jste přečetli, ať dítě textu rozumí.
Všem děkuji a přeji pevné zdraví!!! Myšáková
(aktualizace 18.3.2020)
- Děti dokreslí ručičky do připravených hodin.
- Doplní se číslice do vět. (Děti ještě neumí číst ch, jinak je to procvičení i čtení.)
- Měsíc dopište velkými tiskacími písmeny (kdo zvládne může psát malá psací).
- Spojí se obrázek s ročním obdobím.
(aktualizace 16.3.2020)
Rodiče prvňáčků, obracím se na Vás s žádostí o pomoc při výuce dětí. Protože je vyhlášen stav nouze na 30 dnů, bude doba nepřítomnosti dětí ve škole delší, než jsem původně myslela. V 1. třídě pracujeme do pracovních sešitů, proto Vás prosím, vyzvedněte si v nejbližší době ve škole pro děti další sešity. Jistě jste mezi sebou v kontaktu, takže stačí, když se domluvíte a přijde do školy ten, kdo může, a ostatním pak sešity předá. Vím, že s dětmi pracujete pravidelně, to jsem poznala z našeho kontaktu, proto věřím, že tuto zvláštní situaci zvládneme a děkuji Vám. Dále se na Vás budu obracet touto cestou. Všem přeji pevné zdraví!!! Dagmar Myšáková
konzultační hodiny:
- PONDĚLÍ, STŘEDA, PÁTEK 8.00 - 13.00
- ÚTERÝ, ČTVRTEK 8.00 - 15.00
- první úkoly dostali žáci již v úterý 10.3.2020
Publikováno: 15.06.2020
Aktualizováno: 15.06.2020