Pracujeme, plaveme, píšeme a povídáme

Začátek nového pololetí na 1. stupni ZŠ

Po krátkých pololetních prázdninách jsme nastoupili do únorového pracovního nasazení. Začali jsme sbírat nové znalosti, nové známky na druhé pololetí, ale nezapomněli jsme se při tom také bavit, hrát si a soutěžit.

Jako velmi zajímavá se ukázala recitační soutěž, ve které žáci změřili své recitátorské schopnosti v předposledním únorovém týdnu. Třídami se nesly veselé i vážné básně a každý si mohl vyzkoušet,  jak je těžké se správně naučit a ještě bezvadně zarecitovat právě tu svou básničku. Po nelehkém rozhodování porota vyhodnotila jako nejlepší recitátory z 1. kategorie Adrianku Hoškovou (2. třída) a Moničku Blovskou (3. třída), ze 2. kategorie pak Terezku Melounovou a Martina Kuneše (oba 5. třída).

Druháci a třeťáci se v únoru zúčastnili posledních lekcí plavání, 24. února si na poslední lekci zasoutěžili a získali mokré vysvědčení. Většina dětí své plavecké výkony zlepšila, s vodou se více skamarádila a určitě bude na lekce plavání v dobrém vzpomínat.

Poslední den před jarními prázdninami si všechny třídy 1. stupně zpříjemnily Recyklohraním. V programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět si děti vyzkoušely třídění odpadu, povídaly si o tom, jak se dají použité materiály znovu využít. Dozvěděli jsme se například, že jeden dres pro Jaromíra Jágra se vyrobí z 15 PET lahví. Zjistili jsme spoustu zajímavých věcí a určitě nás to motivovalo, abychom se jak ve škole, tak i doma více věnovali třídění odpadů, které by nás při neopatrném zacházení mohly brzy zavalit a znepříjemnit nám tím život.

A jak se nám soutěže podařilo dokončit v březnu? Žáci, kteří nás reprezentovali v okresním kole recitační soutěže, porovnali své síly a dovednosti s těžkou konkurencí. Sice se jim nepo-dařilo vybojovat žádná vítězná místa, i přesto si odnesli spoustu cenných zkušeností do dalších kol.

Další soutěží, kterou jsme absolvovali v březnu, byl Matematický klokan. Žáci 2. – 5. tříd se pilně snažili vypočítat všechny zadané úlohy, které se mnohdy zdály velmi zapeklité. Byla to ale perfektní příležitost vyzkoušet si řešení příkladů z matematiky, které nejsou zcela obvyklé a na které jen tak nenarazíme v našich učebnicích. Zapojili jsme i naše logické myšlení, selský rozum a mnozí žáci, kteří ve třídách nevynikají jako premianti, se ukázali v této soutěži jako výborní počtáři. Všem, kteří si lámali hlavičky a snažili se příklady dotáhnout do úspěšného konce, patří velká pochvala.

 

Autor článku: Mgr. Jana Minaříková

Publikováno: 14.04.2014

Aktualizováno: 02.12.2019